naar top
Menu
Logo Print

EVOLUTIE DHZ-MARKT

De DHZ-markt leeft na een slechte start van 2015 opnieuw op in april. Niet toevallig ook de start van de mediacampagne van de Week van de Doe Het Zelf en meteen ook een positieve impuls voor de maanden mei en juni. Meer nog, navraag bij de deelnemende winkelpunten heeft uitgewezen dat ze tijdens die periode substantieel beter presteerden dan het marktgemiddelde.

Totale DHZ-markt van februari t.e.m. juni 2015 in %

Na een moeilijke start van 2015 tonen april en mei een gestage groei van 2,9% en 2,1% respectievelijk. Juni scoort uitstekend met een double digit groeicijfer van 10,8%.

Evolutie sales units 2015 vs. 2014

Niettegenstaande een daling in de periodes januari-februari en maart-april herpakt de DHZ-sector zich vanaf mei-juni en zet ook meteen een beter verkoopcijfer neer t.o.v. dezelfde periode vorig jaar.

Evolutie omzetcijfers productsegmenten

Verschillende product-segmenten tekenen in de periode mei-juni 2015 een middelmatige tot sterke groei in omzet t.o.v. dezelfde periode vorig jaar.

Bron: GfK Retail Reports - audit DIY (kanalen opgenomen: DIY Superstores, DIY zelfstandigen, ijzerwarenzaken, paint specialists en MassM)