‘Een handje zomer’ verleidt jonge consument

‘Een handje zomer’ verleidt jonge consument

Aardbeien, blauwe bessen, bramen en frambozen staan centraal in de nieuwe Europese campagne ‘Een handje zomer’, die jonge volwassenen (18-35 jaar) wil aanzetten tot meer consumptie van zachtfruit. De campagne focust op geluksmomenten met fruit: gezond, makkelijk en lekker.

Met een slimme combinatie van online en offline communicatie – van TikTok tot promotiemateriaal bij telers – wordt het zomergevoel verspreid in België, Nederland en delen van Duitsland. ‘Een handje zomer’ benadrukt lokaal geteeld fruit, duurzaam geproduceerd met respect voor mens en milieu.

Hoewel de Belgische zachtfruitproductie groeit (vooral aardbeien), blijft de consumptie onder jongvolwassenen achter. De campagne speelt in op hun belangrijkste waarden: versheid, gezondheid en gemak.

Zachtfruit past op elk moment van de dag – van ontbijt tot snack – en de campagne toont hoe moeiteloos fruit in een jong, dynamisch leven past. Online delen influencers hun ‘handje zomer’-momenten, terwijl de campagne ook in supermarkten en webshops zichtbaar is.

Het initiatief komt van zes Nederlandse sectororganisaties, met steun van de EU. Samen promoten zij duurzaam Europees fruit en streven ze naar minder afhankelijkheid van import buiten de EU.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.