Puratos blaast 100 kaarsjes uit

Puratos, marktleider in bakkerij-, patisserie- en chocoladeproducten vierde op 5 februari zijn 100e verjaardag. Deze mijlpaal wordt gevierd door de 9500 medewerkers in de 70 landen waar de groep aanwezig is. Puratos onderstreept dat het al een eeuw lang inzet op innovatie door in 2020 drie nieuwe innovatiecentra op drie continenten te openen. Om zijn internationale expansie en zijn engagement tegenover groeimarkten voort te zetten, sloot Puratos in januari ook twee nieuwe joint ventures in Kenia & Ethiopië. De groep kijkt uit naar de komende 100 jaar met een sterk engagement tegenover u en de toekomstige generaties, en een blijvende focus op innovatie, gezondheid en welzijn.

Puratos

"Ons honderdjarig bestaan is een gelegenheid om te herbevestigen dat we blijven inzetten op onze visie en onze waarden: een sterke wetenschappelijke aanpak, een constante zoektocht naar innovatie, met gezondheid en welzijn als hoeksteen en een diepgeworteld geloof in de waardevolle rol die voeding speelt in de maatschappij." - Daniel Malcorps (CEO Puratos)

 Innovatie zit in het DNA van Puratos

Al een eeuw lang zet Puratos zich in voor innovatie. Het familiebedrijf, dat begon in een Belgische garage met de visie om het leven van bakkers en banketbakkers te vereenvoudigen, is uitgegroeid tot een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van ingrediënten. Het is moeilijk om zich de bakkerij-, chocolade- en patisseriesector van vandaag voor te stellen zonder de innovaties van Puratos. Vandaag investeert Puratos 2,7% van zijn jaarlijkse omzet in R&D en stelt de groep meer dan 1000 wetenschappers tewerk in meer dan 70 R&D-centra en 90 innovatiecentra over de hele wereld.

Als aanvulling op deze inspanningen zullen in 2020 drie nieuwe innovatiecentra worden gebouwd in Taiwan, Brazilië en Mexico. In Europa zal het bestaande Spaanse innovatiecentrum volledig worden gerenoveerd met ultramoderne faciliteiten om de klanten alle hulpmiddelen aan te reiken die ze nodig hebben om hun bedrijf een boost te geven.

Gezondheid en welzijn zijn altijd een topprioriteit geweest

Puratos is altijd een pionier geweest op het vlak van gezondheid en welzijn. Taste Tomorrow, 's werelds grootste consumentenonderzoek inzake bakkerij, patisserie en chocolade, bevestigt dat gezondheid voor consumenten nog steeds een van de belangrijkste criteria is bij het kopen van bakkerijproducten. Puratos heeft altijd samengewerkt met klanten om de voedingswaarde van zijn producten te verbeteren en om duidelijkere, 'schonere' labels te lanceren, evenals alternatieven met organische en plantaardige ingrediënten. Gezondheid en welzijn blijven prioritair in de productontwikkelingsprocessen van Puratos en het bedrijf stelt constant alles in het werk om producten met de hoogst mogelijke voedingswaarde te produceren, zonder afbreuk te doen aan smaak of kwaliteit.

100 jaar passie en expansie

Al in 1955 zette Puratos zijn zinnen op internationale expansie toen de groep zijn producten begon te exporteren naar buurlanden. Dit jaar zal Puratos zijn positie in het buitenland versterken, meer bepaald op het Afrikaanse continent, met twee joint ventures in Kenia en Ethiopië. Deze lokale aanwezigheid in belangrijke landen stelt ons in staat om onze relaties met klanten te versterken, lokaal te produceren en neiuwe producten en concepten te ontwikkelen met behulp van lokale grondstoffen. 

Wat voor de volgende 100 jaar?

Duurzaamheid: Het Cacao-Trace-programma

Cacao-Traceprogramma

Een voorbeeld van Puratos' engagement tegenover duurzaamheid is zijn baanbrekende aanpak met het oog op de verantwoorde aankoop van cacao. In tegenstelling tot andere duurzaamheidsprogramma's voor cacao focust Puratos Cacao-Trace op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Via Cacao-Trace helpt Puratos de boeren om cacaobonen van superieure kwaliteit te leveren, wat voor hen extra inkomsten oplevert. Deze unieke strategie van Puratos die een toegevoegde waarde biedt, resulteert in een tastbare impact op het inkomen van de boeren. Dankzij dit programma en door het inkomen van de boeren te verhogen, blijft de landbouw voor hen een aantrekkelijke activiteit om door te geven aan hun kinderen en een veelbelovende toekomst op te bouwen voor de volgende eeuw en daarna.

Gemeenschap: bakkerijscholen die kansarme jongeren hoop bieden

Bakkerijscholen

Als familiebedrijf gelooft Puratos dat het belangrijk is om in de wereld een impact te hebben die verder reikt dan economische waarde. Eén manier om dit aan te pakken is via onze Bakery School Foundation. Toen het bedrijf in India begon te werken, stond het versteld van het gebrek aan onderwijskansen voor kansarme jongeren. Tegelijkertijd merkte Puratos de uitdaging om gekwalificeerde technische adviseurs te vinden, terwijl zijn klanten geconfronteerd werden met ernstige tekorten aan bekwame bakkers, patissiers en chocolatiers. Om de kansarmen te helpen en hen de vaardigheden aan te leren die ze nodig hadden om in onze sector te werken, besloot Puratos een bakkerijschool te openen. Later richtten we een stichting op. Vandaag heeft de Bakery School Foundation al geïnvesteerd in bakkerijscholen in India, Brazilië, Mexico en Zuid-Afrika. Tegen 2030 wil de Bakery School Foundation continu 1000 jongeren uit ontwikkelingslanden in staat stellen om hun passie te beleven in een van de Puratos-bakkerijscholen. 

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.