- 09 augustus 2023
- | Bron: Carfix
Niterra's Aftermarket scoort hoog in klantentevredenheid

Niterra, wereldwijd leider in ontsteking en voertuigelektronica, heeft het weer uitstekend gedaan in een recente enquête die peilde naar de tevredenheid van klanten. Zowel de producten als de service van Niterra scheren hoge toppen in 2023. De enquête onderstreept nogmaals het doel van Niterra om haar klanten optimaal bij te staan.
De enquête in kwestie wordt om de twee jaar afgenomen door de onafhankelijke onderzoekspartner SKOPOS. Uiteindelijk behaalde Niterra een Net Promoter Score (NPS) van maar liefst 64. Dit resultaat ligt ver boven de benchmarkwaarde van 41 voor b2b-klantentevredenheidsenquêtes. De NPS is gebaseerd op de waarschijnlijkheid dat de respondent het bedrijf of haar diensten zal aanbevelen.
In maar liefst 90 landen werden 807 klanten bevraagd in april en mei. Het doel van dergelijke enquêtes is om te achterhalen op welk vlak het bedrijf nog kan verbeteren. Niterra scoorde hoog over de gehele lijn, zowel wat de producten als de dienstverlening betreft.

"Deze resultaten tonen nogmaals aan dat we bij Niterra veel belang hechten aan de tevredenheid van onze klanten en in het bijzonder dat we tegemoetkomen aan de vele noden van aftermarketklanten met onze kwalitatieve producten", aldus Frank Massia, Director Marketing Aftermarket EMEA bij Niterra.
Respondenten gaven Niterra een score van 8,9 op 10 op het vlak van bereidheid tot aanbevelen. Technische ondersteuning en salesondersteuning behaalden respectievelijk 8,7 en 8,9. Tevredenheid met de producten zelf scoorde zelfs 9,3. De producten zijn dus premium en Niterra is toegewijd aan het leveren van een even hoogstaande ondersteuning aan haar klanten. De tevredenheid van OE- en aftermarketklanten is en blijft een absolute prioriteit voor Niterra.
