- 19 mei 2025
- | Bron: Delicatesse
Délino versterkt fundamenten dankzij rebranding en duurzame groei
Het geheim van elk gerecht dat je smaakpapillen prikkelt? Dat is Délino. De Délino sauzen zijn de verbindende factor tussen smaken en mensen. En dat wil Délino als familiebedrijf voeden, letterlijk en figuurlijk. Met topingrediënten en recepten die tegelijk vertrouwd én vernieuwend zijn, brengt Délino al meer dan 40 jaar traditie en innovatie samen. En ook vandaag blijft het bedrijf op elk vlak in beweging.
Rebranding in 2024
Délino biedt niet alleen de meest verfijnde sauzen en vinaigrettes met unieke smaken, maar neemt ook verantwoordelijkheid in alles wat het doet. Daarom koos Délino voor een heuse rebranding. Hiermee blijft het bedrijf een optimale service bieden aan klanten, maar ook aan medewerkers. "Het doel van de rebranding is, onder andere, om voor de consument aantrekkelijker en moderner te zijn. Als consument moet je een flesje of potje van Délino met trots op tafel kunnen zetten", klinkt het bij Evelyn Denys, CEO van Délino.
Vernieuwde productiesite
In 2020, net voor de coronapandemie, viel de beslissing om de productiesite met 2.500 m2 uit te breiden. De nieuwe productiehal werd in 2021 in gebruik genomen, wat de totale bedrijfsoppervlakte op meer dan 7.500 m2 brengt. Délino heeft haar productielijnen verder geoptimaliseerd om beter in te spelen op de vraag van de klant. De productiecapaciteit werd fors uitgebouwd zonder in te boeten aan flexibiliteit. De uitbreiding stelt Délino in staat om haar service te verbeteren en snel in te spelen op de marktvraag, met behoud van hoge productkwaliteit en leverbetrouwbaarheid.
Délino versterkt haar people-planet-profit-visie door een nieuwe koelcentrale op CO2 te installeren, die meteen aansluit op bestaande koelcellen. Het gebruik van natuurlijke koudemiddelen drukt de voetafdruk van de koelcentrale zoveel mogelijk en de gerecupereerde warmte wordt gebruikt voor de verwarming van het reinigingswater. Daarnaast zorgen de bijna 1.000 zonnepanelen op het dak voor groene stroom.
SAUCES-waarden
Zoals ieder bedrijf, draagt ook Délino sterke waarden en normen uit. En zoals je bij een goede sauzenfabrikant mag verwachten, gaat het bij Délino om SAUCES-waarden. Satisfaction, Accountability, Uniqueness, Collaboration, Exellence en Sustainability liggen aan de basis van Délino, zowel intern naar medewerkers als naar iedereen die met Délino in contact komt.
- Satisfaction
"We zorgen voor tevredenheid door de fijnste sauzen te leveren die de verwachtingen van onze klanten overtreffen." - Accountability
"We nemen verantwoordelijkheid en zorgen voor vertrouwen en betrouwbaarheid in alles wat we doen." - Uniqueness
"We bieden unieke smaken en onderscheiden ons met de meest verfijnde sauzen." - Collaboration
"Wij bieden de nodige hulp, middelen en aanmoediging aan klanten, teamleden en leveranciers om ieders succes te garanderen. Door elkaar te versterken, bouwen we sterkere relaties en een succesvoller bedrijf." - Excellence
"We streven naar uitmuntendheid in alle aspecten van ons bedrijf, van productkwaliteit tot klantenservice." - Sustainability
"We zetten ons in voor duurzaamheid in onze processen en werkwijzen, zodat we bijdragen aan langetermijngroei en een positieve impact op het milieu en de samenleving."
Laat je inspireren door Délino
Délino inspireert. Daarom brengt het familiebedrijf twee keer per jaar de Tasty Gazette uit: een smaakvolle inspiratiekrant met verrassende recepten en creatieve toepassingen met hun sauzen. Van klassiekers tot vernieuwende gerechten – de Tasty Gazette laat zien hoe veelzijdig de producten van Délino zijn.
Wil jij ook een Tasty Gazette? Klik hier en blijf op de hoogte van alle Délino-weetjes. Of heb je interesse om opgenomen te worden als winkelpunt op de website van Délino? Stuur dan gerust je gegevens door naar marketing@delino.be.
