- 20 december 2017
- | Bron: Foodprocess
Greenyard Foods werkt samen met beloftevolle start-up
Smoothie-automaat moet consumptie groenten en fruit verhogen

De Belgische start-up Alberts ontwikkelde een smoothie-automaat waarmee het bedrijf onze gezondheid wil revolutioneren. Op de Food Innovation Europe Awards 2017 sleepten de jonge ondernemers hiervoor in december de prijs voor Future of Nutrition in de wacht. De automaat levert verse, zelf samengestelde smoothies af. Sinds juni staat er een beta-versie in Carrefour Evere en Manhattan voor een gezond tussendoortje tijdens het winkelen, maar de ontwikkelaars mikken ook op de werkvloer. Daar moeten de drankjes een gezond alternatief vormen voor de traditionele snacks, softdrinks en koffie die we nu in de meeste bedrijfsautomaten vinden. De ingenieurs van Alberts riepen voor hun productontwikkeling de hulp in van universiteits- en industrie-experten. Greenyard Foods, globale marktleider in onder meer diepvriesfruit en -groenten, heeft zelf geïnvesteerd in het project. Mede door de samenwerking met Carrefour en het binnenrijven van de award, gaat het nu erg hard voor de start-up. “We krijgen nu aanvragen vanuit Europa en zelfs de hele wereld”, zeggen co-founders Philippe Hennin en Glenn Mathijssen.