- 21 oktober 2022
- | Bron: Foodservices
greenyard zocht en vond de beste weg voor onszelf én de planeet

Greenyard onderscheidt zich door efficiënte en duurzame oplossingen met hoogwaardige producten, toonaangevende innovaties en op maat gemaakte diensten. "We willen werken aan een gezondere toekomst met een plantaardig aanbod dat een gezondere levensstijl en duurzamere voedselketens mogelijk maakt", aldus Ingrid Luyckx, salesmanager bij Greenyard.
pure planten
Bij Greenyard houden we de keten zo kort mogelijk. Een belangrijke rol daarbij is weggelegd voor de afdeling Frozen, omdat met diepvries enkel de producten worden gebruikt die nodig zijn. "We draaiden de slogan 'Field to Fork' om: wij gaan uit van 'Fork to Field'. Wat wil de klant? En hoe stemmen we het aanbod van de producten daarop af? Op die manier is er veel minder verspilling."
Het midden van het bord
"Wij pleiten ervoor groenten en fruit als hoofdingrediënt van de maaltijd te aanschouwen, want ze zijn beter voor de gezondheid én voor de planeet. Daarom doen we ook inspanningen om onze eigen ecologische impact zo klein mogelijk te maken." Greenyard heeft een roadmap voor de certificatie van de teelt, werkt aan water- en CO2-reductie, vermindert de 'waste' en kijkt voortdurend naar de verpakkingen, waarbij men een balans nastreeft tussen milieu en houdbaarheid van de producten.
Frozen = duurzaamheid + gebruiksgemak
Diepvriesproducten zitten sinds de coronacrisis duidelijk in de lift: de voordelen van vriesvers zijn (her)ontdekt. Met IQF-producten is er nauwelijks tot geen verlies en dus geen verspilling. Koppel dat aan de beschikbaarheid het hele jaar door en je beseft dat diepvriesproducten op een efficiënte manier convenience verzoenen met duurzaamheid, en dus met gezondheid voor mens en planeet.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Kom met ons kennismaken op Horeca Expo, stand 8622!
ROMENSTRAAT 3
8840 WESTROZEBEKE
+3251788200
info@greenyardfrozen.com
www.greenyard.group
