- 28 oktober 2022
- | Bron: Rendevenement
The Frontline Company is klaar voor het najaar

The Frontline Company heeft er een knalzomer opzitten. Het hospitalitybedrijf was onder meer aanwezig op de Antwerp Pride, We Can Dance, Rock Werchter, Graspop, Suikerrock, Les Ardentes, Ronquières, Pukkelpop, het Feel Good Festival en enkele bedrijfsevenementen. Achter de schermen worden nu de komende maanden voorbereid, met onder andere de beurzen in het najaar en het Autosalon in januari 2023.
“We hebben onze handen meer dan vol”, lacht Peter Desart. “Maar zo hebben we het graag. We kijken heel erg uit naar wat het najaar brengt, maar het ziet er alvast rooskleurig uit. We blijven ook continu mensen zoeken, want goede hosts en hostesses zijn geen overbodige luxe.”

Nieuwe software
Bij de Frontline Company hebben ze zeker en vast niet stilgezeten tijdens de coronaperiode. "Zo hebben we een nieuwe planningssoftware geïntroduceerd en op punt gesteld”, gaat Peter verder. “Die nieuwe software stelt ons in staat om de planning sneller en accurater op te maken zodat we onze klanten nog beter kunnen helpen. Daarnaast beschikken onze field medewerkers over een gepersonaliseerde app waarmee ze op elk moment nieuwe opdrachten kunnen bekijken, zich kandidaat kunnen stellen en alle info altijd bij de hand hebben. Ze zijn dus nog beter voorbereid dan ooit tevoren!”
 
Coaching in the field
De positieve wind binnen de eventindustrie die reeds sinds het najaar van 2021 blaast, vertaalt zich eveneens in een aangroei van het eigen personeelsbestand. Veel kwalitatief personeel had immers de sector verlaten. Bij The Frontline Company hebben ze ondertussen terug 3 vaste medewerkers in dienst. “Zo kunnen we zeer kort op de bal spelen en wordt coaching in the field meer dan ooit ons belangrijkste aandachtspunt. Een pak anciens heeft immers de sector verlaten en nieuwe hostessen en hosts hebben nog maar weinig ervaring kunnen opdoen. Coaching en begeleiding zijn meer dan ooit noodzakelijk.”
"Het soort event en het doel ervan bepalen wie The Frontline Company inzet"
Op maat
De hospitalitymedewerkers zorgen ervoor dat de gasten tijdens de ontvangst meteen een goed gevoel krijgen. Een vlekkeloze start zet onmiddellijk de juiste toon van elk event. The Frontline Company biedt allerlei oplossingen op maat aan, afhankelijk van het budget van de klant, zijn noden en het type event. Het bureau denkt proactief mee met de klant, op zoek naar de beste oplossing zodat haar Frontliners over de ganse lijn een meerwaarde kunnen bieden.
 
Frontliners kunnen voor diverse opdrachten worden ingeschakeld: onthaal, begeleiding van de gasten, informant, promo, toiletdame/-heer of parkinghost. Elke functie die in rechtstreeks contact komt met anderen kan door Frontliners ingevuld worden.
Briefing en communicatie
“Elk detail is belangrijk, net zoals een goede briefing naar onze medewerkers”, benadrukt Peter ten slotte nog. “Wat wordt er precies van onze mensen verwacht? Wij zijn samen met de klant, de hostessen en de hosts, een team. Betrek ons dan ook bij het event zodat we ons personeel kunnen selecteren en in the field juist kunnen coachen. Welk type event vindt er plaats? Wie is de doelgroep? Wat is de stijl van het huis zelf, van de eindklant? Als de communicatie tussen de klant en The Frontline Company goed zit, worden gegarandeerd de juiste profielen uitgezocht. Het ene event is immers het andere niet. Het soort event en het doel ervan bepalen wie TFC inzet.”
Follow us on Facebook & Instagram.
GROENSTRAAT 52
2610 WILRIJK (ANTWERPEN)
+32478725686
welcome@thefrontlinecompany.be
www.thefrontlinecompany.be
