- 23 mei 2024
- | Bron: Sanilec
De eerste Facq Discovery Days een groot succes
Exclusieve merken en innovaties waren te bewonderen op de Blue Rhapsody boot
Op 6, 7 en 13 mei organiseerde Facq drie vakdagen in Antwerpen, Brussel en Gent om de laatste innovaties op het vlak van sanitair, HVAC en installatie voor te stellen. Het evenement, aan boord van de boot Blue Rhapsody, bracht meer dan 1.200 klanten samen. Installateurs, projectontwikkelaars, architecten en studiebureaus ontdekten er de innovaties van de 40 aanwezige merken.

Op de twee verdiepingen van de Blue Rhapsody presenteerden ongeveer 40 standen het aanbod van Facq. De HVAC-sector was goed vertegenwoordigd. Zo waren er de monobloc lucht-waterwarmtepompen van Samsung voorzien van R290 koelmiddel voor residentiële projecten. Dit type warmtepomp wordt exclusief door Facq verdeeld, net als de verdeelsystemen, de installatie- en de regelapparatuur.
Daarnaast was er een ruime keuze aan sanitair, waaronder porselein, kranen, douchewanden en meubels van marktleiders als Hansgrohe, Grohe en Delabie. Meer technische producten deden het ook goed, met stands van pompen, leidingen, technische kranen en waterbehandelingssystemen van merken als BWT en Wilo.
Deze sterke selectie van topmerken werd aangevuld door Facq-exclusives zoals Vigour (sanitair), Conel (leidingsystemen) en Cosmo (installatiemateriaal). Facq heeft ook exclusieve distributierechten voor bepaalde gamma's van bekende fabrikanten, wat haar profiel als leverancier van hoogwaardige oplossingen versterkt.
