Storch zet in op kennis en kwaliteit voor de schilder

Storch vernieuwt zijn rayons in België. Doel? De vakkennis van shoppers versterken en de keuze vereenvoudigen in alle segmenten van het schilderproject.

Proefproject in België

Momenteel loopt de proefperiode van 9 pilootwinkels in België ten einde. Uit de eerste positieve resultaten blijkt een verbetering in merchandising, verkoopervaring, klantbetrokkenheid en resultaten tijdens de testfase. Storch heeft daarbij ingezet op uniformiteit en toegankelijkheid van expertise, verspreid over de volledige rayon en dit met informatie, educatie en navigatie doorheen het schap.

Uit de eerste positieve resultaten blijkt een verbetering in merchandising, verkoopervaring, klantbetrokkenheid
Uit de eerste positieve resultaten blijkt een verbetering in merchandising, verkoopervaring, klantbetrokkenheid

Kennisoverdracht aan shoppers

Het doel van deze herinrichting is het bijbrengen van kennis aan de consument. De doelgroep bestaat zowel uit de professionele schilders alsook de vakhandelaar zelf bij het klaarmaken van bestellingen. Door gerichter te presenteren en informeren wil Storch vakkennis toegankelijk maken in een markt waar schilderen niet langer een beschermd beroep is.

Het doel van deze herinrichting is het bijbrengen van kennis aan de consument
Het doel van deze herinrichting is het bijbrengen van kennis aan de consument

Kennisdeling: belangrijk in veranderende context

Vroeger was schilderen een beschermd beroep, waarvoor specifieke opleidingen en erkenningen vereist waren. In deze opleidingen werd er de nodige aandacht besteed aan zowel de keuze van de materialen alsook het verschil in resultaat door een andere materiaalkeuze in combinatie met verschillende verfproducten. Doordat de vakkennis bij nieuwkomers mogelijk minder solide is dan vroeger in combinatie met een hogere nood om professioneel advies aan te bieden, zijn zowel de productdisplay als de medewerkersondersteuning cruciaal bij de Storch verdelers. 

storch
Omdat nieuwkomers vaak minder vakkennis hebben en de vraag naar professioneel advies stijgt, zijn productdisplay en medewerkersondersteuning cruciaal bij Storch-verdelers
2/2

Storch speelt hierop in door educatieve rayons, waar producten overzichtelijk worden gepresenteerd op een manier dat men sneller tot het juiste materiaal komt. Bovendien zijn die nu handig ingedeeld in de verschillende segmenten van afdekken en afplakken, voorbereiding, verf aanbrengen, alsook reiniging en persoonlijke bescherming. Hierdoor kan men meteen naar de juiste fase van het schildersproject stappen en ook daar via de infopanelen snel tot het juiste materiaal komen, waardoor men ook hier een hoop tijd bespaart en geen keuzestress meer heeft.

STORCH
DENDERMONDESTEENWEG 530 J
9070 DESTELBERGEN
+3292382181
info@storch.be
www.storch.be

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.