Sligro-ISPC pakt uit met uniek distributiesysteem voor binnensteden

Ecologisch en duurzaam leveren is niet langer verre toekomst

Duurzaam verantwoord ondernemen staat centraal in de visie van Sligro-ISPC. De horecagroothandel voegt dan ook graag de daad bij het woord en ontwikkelde samen met Trens B.V. een uniek distributieconcept om zo heel binnenkort de binnensteden op een ecologische, duurzame en efficiënte manier te beleveren. Het resultaat? Een uniek en verbluffend vervoermiddel met twee wagons dat tot 2.000 kg volledig gekoeld en 100% elektrisch kan vervoeren.

sligro-ispc

Wat is het?

Sligro-ISPC brengt een uniek distributiesysteem op de markt om zijn leveringen in binnensteden op een ecologische, duurzame en efficiënte wijze te kunnen doen in de zeer nabije toekomst. Het systeem bestaat uit een volledige elektrische wagen met twee wagons er­achter. Hiermee kan de horecagroothandel tot 2.000 kg volledig gekoeld of diepgevroren vervoeren.

Waarom?

Steeds meer steden streven ernaar om zo veel mogelijk verkeer uit de stad te bannen, laat staan zware vrachtwagens die niet alleen veel lawaaihinder, maar ook vervuiling teweegbrengen. Sligro-ISPC wil hierin het voortouw nemen en met een oplossing komen nog voor de vrachtwagen effectief niet meer binnen mag. Bovendien draagt de horecagroothandel maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel en wil hiermee ook de hand reiken naar andere maatschappelijk verantwoorde ondernemers in de horeca.

Uitgebreide checklist

De checklist van de horecaleverancier was duidelijk en uitgebreid. Men kan dan ook met veel fierheid zeggen dat alles van de checklist afgevinkt is. Sligro-ISPC vond in Trens B.V. als producent hiervoor de ideale partner.

100% elektrisch & ecologisch

De allereerste vereiste was dat het vervoermiddel volledig elektrisch en dus emissieloos moest zijn. Dankzij krachtige elektromotoren en de lithiumbatterijen is men hierin geslaagd. Na acht uur zijn de batterijen volledig opgeladen en kan men een hele dag rondrijden. Bovendien liggen er op het dak van de wagen zonnepanelen, zodat de batterijen tijdens het rijden ook nog bijgeladen kunnen worden.

Geruisloos

Een vrachtwagen met koelgroep die in een stad levert, maakt behoorlijk wat herrie. Het elektrische vervoermiddel is niet alleen helemaal geruisloos, het is ook niet voorzien van een koelgroep. Inwoners van een stad zullen het nooit merken wanneer deze voor hun deur staat.

Volume

Een van de belangrijkste voorwaarden was dat de wagen minstens evenveel kan mee­nemen als een vrachtwagen in één rit. In elke wagon kunnen er 10 rolcontainers en boven de wielen is er telkens een diepvries waar bakken in kunnen gestapeld worden.

Uniek koelsysteem

Het unieke aan dit concept is dat het koel­systeem niet in het vervoermiddel verwerkt zit. Het heeft ongeveer dezelfde werkwijze als een laadpunt voor elektrische wagens. De buizen met koelvloeistof van de wagen worden ingeplugd in de centrale om vervolgens de koelvloeistof volledig koud te maken. De speciale koelvloeistof kan die koude gedurende uren vasthouden om zo de inhoud van de goederen voortdurend te kunnen koelen.

Slank & laag design

Dankzij het slanke design kan het vervoermiddel door alle straten van de stad rijden. Verder is het systeem zo voorzien dat de wagons perfect hetzelfde spoor volgen als de wagen en is geen enkele bocht te kort. Daarnaast is er een laadvoer van 30 cm laag voorzien, zodat de rolcontainers met een compacte lift snel geladen kunnen worden.

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.