- 06 november 2023
- | Bron: Foodprocess
Culinor stapt in innovatieve samenwerking met Christeyns

Links: Nino Smits, kwaliteitsmanager bij Culinor
Rechts: Jason Owen, verkoop foodconsultant bij Christeyns
Om de kwaliteit van hun voeding ten allen tijde te garanderen, ging Culinor in maart 2023 de samenwerking aan met Christeyns, dat hoogstaande reinigingsproducten levert binnen de voedingsindustrie. Door met Christeyns in zee te gaan, ervaren ze een zeer aangename dynamiek in samenwerking.
uitgebreid productgamma
Christeyns is in de wereld van reinigingsproducten voor de voedingssector nog steeds een challenger. Waar andere bedrijven misschien gaan inkrimpen in aanbod, gaat Christeyns telkens voor een zo breed mogelijk desinfectiegamma. Dat was ook de reden waarom Culinor koos voor een samenwerking met Christeyns. "We konden een bepaald product niet meer krijgen bij onze vorige leverancier. We gingen op zoek naar bedrijven die dat product wel konden aanbieden en kwamen bij Christeyns terecht. De samenwerking loopt nog niet heel lang, maar we zijn wel onder de indruk van de diensten en producten die Christeyns biedt", vertelt Nino Smits, kwaliteitsmanager bij Culinor.
Bij de aanbieding van reinigingsproducten wordt ook steeds gekeken naar de situatie van de klant. "We brengen verschillende zaken in kaart zoals de herkomst en samenstelling van het water, de aanwezige materialen en de aard van vervuilingen. Daarnaast bekijken we welke microbiologische uitdagingen er zijn", zegt Jason Owen, verkoop foodconsultant bij Christeyns.
Veel meer dan een leverancier
Christeyns levert reinigingsproducten aan Culinor, maar daar stopt het niet. "Christeyns is veel meer dan een gewone leverancier. We zitten maandelijks met hen samen om eventuele problemen met betrekking tot reiniging te bespreken. Zo kunnen onze ideeën bij elkaar gelegd worden en kunnen we luisteren wat de visie van Christeyns is en of ze een oplossing kunnen bieden. Ook dat aspect in samenwerking misten we bij de vorige leverancier", gaat Smits verder.
Daarnaast volgt Christeyns periodiek het productverbruik. "Indien wij plots een verhoogd verbruik van een product merken en er dus meer wordt besteld dan normaal, komt Christeyns op eigen initiatief langs om te bekijken wat er aan de hand is", klinkt het.
opleidingen door Christeyns
Om een goed gebruik van de reinigingsproducten te garanderen, organiseert Christeyns geregeld opleidingen voor eigen personeel, klanten en externe reinigingsfirma's. "Opleidingen voor onze klanten worden zoveel mogelijk gecustomized, bijvoorbeeld het correct toepassen van de geplaatste detergenten en desinfectanten rekening houdende met het aspect veiligheid. Ook kunnen adviezen gegeven worden over de reinigingsmethodiek, na nachtelijke opvolging van het reinigingsteam, alsook hygiëneaudits, en zoveel meer", zegt Owen. Culinor heeft intern werknemers die tijdens de productie zorgen voor een veilige en gereinigde productiezone. Na productie komt een externe firma nog een extra reiniging doen. De werknemers van die externe firma worden eveneens opgeleid door Christeyns, zodat ook zij veilig kunnen werken met de Christeyns producten.
culinor staat open voor innovatie
Dat Culinor openstaat voor innovatie, wordt ook bevestigd door Christeyns. "Culinor staat open om ons innovatief monitoring systeem, Insite OPC, toe te passen. Hierbij brengen we alle reinigingsparameters zoals waterverbruik, chemieverbruik en temperatuur in kaart. Zo verhogen we de algemene kwaliteit én wordt er bespaard op water- en chemieverbruik. "Het feit dat klanten openstaan voor advies is een belangrijk aspect om een constructieve samenwerking te hebben. Dit geeft ons de mogelijkheid om onze innovaties aan te bieden", voegt Owen toe.
