The Spreadmaker: dé expert voor uw huismerk filet américain preparé of spread

The SpreadmakerVoor de aankoop van uw private label filet américain preparé of spread hanteert u de strengste normen voor kwaliteit en betrouwbaarheid. En tegelijkertijd zoekt u een concurrentiële prijs. Wie de markt vanuit die visie verkent, komt uit bij The Spreadmaker. Dit ambitieuze bedrijf maakt uitsluitend preparé en spreads voor private label op basis van de wensen van de klant. General manager Peter Aerts antwoordt op uw vragen.

De naam ‘The Spreadmaker’ dekt volledig de lading van uw bedrijf?

The SpreadmakerPeter Aerts: “Inderdaad. Wij maken uitsluitend preparé en spreads voor professionele klanten. Dat maakt ons uniek. Dankzij die uitzonderlijk scherpe focus op dit bijzondere product hebben wij een unieke expertise om voor elke vraag het passende antwoord te vinden. Omdat wij behoorlijk wat rund- en varkensvlees verwerken, hebben wij ook de kracht van het aankoopvolume. Zo kunnen we onze prijzen zeer concurrentieel maken.”

Elke merk wil een eigen herkenbare filet américain preparé of spread. Kan dat wel?

“Zeker en vast. Er zijn zoveel parameters dat elk recept anders is. Voor elke klant onderzoeken we wat die wil voor alle mogelijke parameters. Denk maar aan smaak, kleur, textuur, mondgevoel, grondstoffen, houdbaarheid, en natuurlijk ook prijs. Al die elementen vragen keuzes, waardoor je altijd voor elke klant een unieke receptuur bereikt. We ontwikkelen alles op maat. Elke klant krijgt indien gewenst een exclusief eindproduct.”

The Spreadmaker

Geldt dat maatwerk dan ook voor verpakking en levering?

“Vanzelfsprekend. Flexibiliteit is bij ons geen slogan. Net omdat we uitsluitend in deze bijzondere niche werken, zijn onze mogelijkheden qua verpakkingen en levertijden bijzonder breed. Onze productie- en levertijden spelen, net als onze producten, mee op het allerhoogste niveau.”

We spreken over een zeer delicaat product waar betrouwbaarheid fundamenteel is…

“Wij zijn zes jaar actief en groeien zeer snel. In al die tijd verloren we nog nooit een klant en is het aantal recalls quasi onbestaande. We werken met rauw vlees. We weten dat dit een risicovolle activiteit is. Net daarom is onze exclusieve focus op de verwerking van dit vlees onze grote troef. Die scherpe specialisatie maakt dat we uitblinken in constante, stabiele kwaliteit en betrouwbaarheid. Uiteraard gelden bij ons de strengste normen voor voedselveiligheid en hygiëne. We beschikken ook over het IFS Food Certificaat.”

Jullie groeien snel, ook in de retailsector. Hoe verklaar je dat?

The Spreadmaker“Onze productie is zeer snel gegroeid. Die groei is heel organisch. Ik vermoed dat mond-aan-mondreclame daarin sterk speelt. We krijgen steeds meer de vraag om deel te nemen aan tenders. Bovendien zijn we een jong en creatief bedrijf dat graag meedenkt met de klant en dat houdt van een extra uitdaging. Denk maar aan hybride producten. Daar gaan we meer gezonde elementen verwerken in spreads, zonder het vlees helemaal te bannen. Die frisse dynamiek charmeert veel klanten.”

Alles staat of valt met de prijs. Jullie zitten daar heel scherp. Hoe kan dat, zonder aan kwaliteit in te boeten?

“Daar speelt onze unieke focus de sleutelrol. Veel collega’s hebben tientallen of honderden vleesproducten in de aanbieding. Wij verwerken uitsluitend américain preparé en spreads. Dus kopen we heel gericht aan, in zeer grote volumes. Dat heeft natuurlijk impact op onze inkoopprijs. We investeerden daarnaast ook in een fonkelnieuw bedrijfspand. Dat maakt dat we een moderne en zeer kostenefficiënte productie hebben, waar het volume ook weer in ons voordeel speelt. Die combinatie maakt onze prijszetting uniek in de markt.”

www.thespreadmaker.be

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional Media Group 

Professional Media Group maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.