- 07 september 2023
- Door Dimitri Van Moerkercke
- | Bron: Rendevenement
The Frontline Company al volop in de weer voor beurzen najaar
"WE VRAGEN TOTAAL ENGAGEMENT VAN ONZE FRONTLINERS"
 
Bij The Frontline Company kijken ze, na de rush van het voorjaar en de zomer, al volop uit naar de aankomende beurzen van het najaar. De aanvragen voor gekwalificeerd personeel stromen binnen, met onder meer Matexpo, Agora Culinair, Broodway, BIS, Transport & Logistics en Horeca Expo op de kalender.
NIET TE VERGELIJKEN
"Op dit moment zijn we bezig met het zoeken naar de juiste mensen voor de juiste klanten", vertelt Teamleader en People Planner Delphine Van Snick. Maar wat is nu precies gekwalificeerd beurspersoneel? En waarin verschilt deze groep mensen van de hosts en hostessen die op een festival worden ingezet? "Weet je, sommigen werken helemaal niet graag in de losse sfeer van een festival. Je kan een festival ook totaal niet vergelijken met een beurs."
Volledige toewijding
"Een beurshostess moet van vele markten thuis zijn. Sommige zijn echte cameleons en doen bijzonder veel en gevarieerd werk, andere doen dan weer alleen promotioneel werk en houden zo niet van iets formelere events."
"Beurspersoneel moet bovendien bijzonder geëngageerd zijn. De klant vraag 100% toewijding, verlangt ook dat het personeel een volledige beursperiode kan worden ingezet, totaal engagement dus. Dat is ook logisch, beursdeelnames zijn vrij duur en er moet een financiële return worden gehaald."
 
Dat is ook logisch, vermits deelnames duur zijn en een return absoluut een vereiste is
"De zwaarste periode voor iedereen, ook voor het personeel dat wij inzetten, is steevast het midden van de beurs. Alles begint al wat zwaarder te wegen, lastiger te worden. Je mag niet vergeten dat werken op een beurs betekent dat je werkt op een locatie zonder of met bijzonder weinig natuurlijk daglicht, en dat je op heel onregelmatige tijdstippen eet. Meer en meer klanten houden daarom ook rekening met gezonde(re) snacks. Wij als werkgever geven dat advies vooraf ook mee aan onze klanten."
 
"Onze hosts en hostesses zijn tijdens een beurs ook vaak pas laat thuis en hebben dan geen zin meer om te koken of om brooddozen klaar te maken. Geef als werkgever af en toe dan ook eens een ontbijtje, dat bevordert meteen ook een positieve werksfeer."
"Voor de beurs van start gaat, zorgen wij uiteraard nog voor een uitgebreide briefing. Dat hangt ook wel wat af van het soort taak dat moet worden uitgevoerd. Want als die te technisch is, zorgt de klant vooraf zelf nog voor een opleiding. Wij zijn ook altijd aanwezig om de opstart te doen en om de kledij te brengen. En ook tijdens de beurs brengen we geregeld een bezoekje op de standen. Na het event vragen wij de klant steevast om feedback. En klanten kunnen het volgende jaar eventueel terug rekenen op personeel waar ze tevreden over waren."
 
GROENSTRAAT 52
2610 WILRIJK (ANTWERPEN)
+32478725686
welcome@thefrontlinecompany.be
www.thefrontlinecompany.be
