- 25 september 2020
- Door REPORTAGE
- | Bron: Chocolaterie
MAAK HET VERSCHIL
met het Mood Chocolate concept van Callebaut
Kleur bekennen. Daar draait het om bij de Mood Chocolates. Het is een nieuw concept van Callebaut, dat aansluit op de behoeften van de nieuwe generatie consumenten en dat gebaseerd is op de trend Mood Food.
Mood Food
Mood Food? Je kent vast wel de uitspraak: Je bent wat je eet. Eten beïnvloedt hoe we ons voelen en kan ons humeur een flinke boost geven. Denk maar aan mensen die in de ochtend nood hebben aan een flinke kop warme koffie om de dag energiek te kunnen starten. Of chocolate lovers die regelmatig een stuk chocolade eten om hen een blij en gelukkig gevoel te geven.
On the Go Snacking is dé trend
Daarnaast verandert het snackgedrag van de consument door de jaren. Opmerkelijk is dat de grens tussen snacks en maaltijden vervaagt. Meer dan de helft van de consumenten vervangt nu makkelijker een maaltijd door een snack. De verklaring hiervoor is dat vooral jongere generaties zoals millennials en generatie Z vaak onderweg zijn en kiezen voor snelheid en gemak. Snacks zijn daarom een aantrekkelijke voedingsbron voor consumenten en een interessante commerciële kans voor jou!
Het concept
Met de voorgaande twee trends als uitgangspunt creëerden de chefs van Callebaut het Mood Chocolates concept. Deze bite-size chocolaatjes hebben elk een eigen kleur en vulling op basis van specifieke ingrediënten om het humeur van jouw klanten te boosten. Zo verhoogt de paarsgekleurde ‘Berry Creative’ met bosvruchten en flavonoïden je productiviteit en creativiteit.
En zorgt de geelgekleurde ‘Brighten your Day’ met frisse citroen en vitamine C voor een vrolijk humeur. Onze chefs hebben drie unieke assortimenten Mood Chocolates ontwikkeld. Voor iedere chef op elk niveau, aansluitend op ieders persoonlijke voorkeur. Ontdek de recepten op callebaut.com.
De toolbox die jouw leven gemakkelijker maakt
Om de Mood Chocolates goed te kunnen promoten in jouw winkel, op jouw website en op social media, hebben we een complete digitale marketing- en communicatietoolbox voor je ontwikkeld. Van recepten, kostprijs- en margeberekeningen en trendy productnamen en omschrijvingen tot foto’s, stickers, smaaklabels, ballotinkaartjes, posters, social mediatips en meer. In de toolbox vind je zowel drukklare bestanden als open files, die jouw eigen grafische vormgever nog kan personaliseren.
Download de tools snel via callebaut.com
Storytelling en onderscheidend vermogen
De Mood Chocolates zijn een kleurrijke eyecatcher in je winkel en op social media. Ze zijn vernieuwend en onderscheidend en hebben een grote funfactor. Doordat iedere Mood Chocolate een eigen verhaal vertelt, word de consument bij elk eetmoment verrast! Het ideale totaalconcept om millennials en generatie Z aan te trekken en hun true colours te laten delen via #moodchocolates.
Verpakking
Onze chefs hebben ook gedacht aan het juiste verpakkingsadvies. Verpak de Mood Chocolates in een handige koker en het is de perfecte snack voor onderweg. Bied een uitgebreider assortiment in een mooi doosje en het is een origineel cadeau voor vrienden en familie! De bekende bakkerijgroothandels zijn op de hoogte van het Mood Chocolateconcept en bieden verschillende bijpassende verpakkingen.
Callebaut chocolade: nu traceerbaar en 100% duurzaam!
Consumenten kopen steeds bewuster en zijn daarom ook veeleisender. Ze vinden het belangrijk om producten te kiezen die duurzaam zijn geproduceerd. Ze willen informatie over producten tussen de verschillende schakels in een keten. Transparantie hierin zorgt voor een grotere consumentenvertrouwen en meer loyaliteit. Vertel Callebaut’s duurzaamheids- en traceability-verhaal aan jouw klanten.
Scan de QR-code voor meer informatie en kant-en-klare winkeltools.
WIST JE DAT?
• Van alle generaties Millennials het meeste snacken?
• 78% van de Millennials zegt dat voeding een deel is van hun identiteit?
• 76% van de consumenten zegt dat snacks hun humeur een boost geeft?
• 85% van de Millennials snackt om zichzelf te verwennen of te belonen?
• 83% van de consumenten vindt dat een lekkere snack past binnen een gezond dieet?
•Door het uitstellen van boodschappen doen, de nieuwe generatie consumenten zeer gevoelig is voor impulsaankopen?
*Bron: FSIN, Foodservice Instituut, Foodshopper Monitor 2019
**Bron: Mondelez – State of snacking report global